Prevalence of undernourishment (PoU)
• FAO’s traditional indicator used to monitor hunger at the global and regional level
• Based on country data on food availability, food consumption and energy needs
• It estimates the adequacy of a population’s dietary energy intake
Food Insecurity Experience Scale
Mild Food insecurity
Worrying about ability to obtain food
Moderate food insecurity
Compromising quality and variety of food
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Reducing quantities, skipping meals
This person has:
insufficient money or resources for a healthy diet;
uncertainly about the ability to obtain food;
probably skipped meals or run out of food occasionally.
Kompromisse bei der Qualität und Vielfalt der Lebensmittel
Mengenreduzierung, Auslassen von Mahlzeiten
Diese Person hat:
zu wenig Geld oder Ressourcen für eine gesunde Ernährung;
unsicher, ob sie in der Lage ist, Lebensmittel zu beschaffen;
Wahrscheinlich gelegentliche Mahlzeiten ausgelassen oder keine Nahrung zu sich genommen.
Severe food insecurity
Experiencing hunger
run out of food;
gone an entire day without eating at times during the yeor.
Hunger erlebt
kein Essen mehr;
im Laufe des Jahres manchmal einen ganzen Tag lang nichts gegessen.
IPC scale Phase 1
None/Minimal
Households are able to meet essential food and non-food needs without engaging in atypical and unsustainable strategies to access food and income.
Keine/Minimal
Die Haushalte sind in der Lage, den Grundbedarf an Nahrungsmitteln und anderen Gütern zu decken, ohne atypische und nicht nachhaltige Strategien für den Zugang zu Nahrungsmitteln und Einkommen anzuwenden.
IPC Phase 2
Stressed
Households have minimally adequate food consumption but are unable to afford some essential non-food expenditures without engaging in stress-coping strategies.
Gestresst
Die Haushalte verfügen über einen minimal angemessenen Lebensmittelkonsum, können sich aber einige wesentliche Ausgaben für andere Dinge als Lebensmittel nicht leisten, ohne Stressbewältigungsstrategien anzuwenden.
IPC Phase 3
Crisis
Households either:
• Have food consumption gaps that are reflected by high or above-usual acute malnutrition; or
• Are marginally able to meet minimum food needs but only by depleting essential livelihood assets or through crisis-coping strategies.
Krise
Haushalte haben entweder:
- Lücken im Nahrungsmittelkonsum, die sich in einer hohen oder überdurchschnittlichen akuten Unterernährung niederschlagen; oder
- Sie sind nur knapp in der Lage, den Mindestnahrungsmittelbedarf zu decken, aber nur unter Aufzehrung der wichtigsten Existenzgrundlagen oder durch Krisenbewältigungsstrategien.
IPC Phase 4
Emergency
• Have large food consumption gaps which are reflected in very high acute malnutrition and excess mortality; or
• Are able to mitigate large food consumption gaps but only by employing emergency livelihood strategies and asset liquidation.
Notfall
Die Haushalte haben entweder:
- große Nahrungsmittellücken, die sich in einer sehr hohen akuten Unterernährung und Übersterblichkeit niederschlagen, oder
- Sie sind in der Lage, große Nahrungsmittellücken zu schließen, aber nur durch die Anwendung von Strategien zur Sicherung des Lebensunterhalts und der Auflösung von Vermögenswerten.
IPC Phase 5
Catastrophe/ Famine
Households have an extreme lack of food and/or other basic needs even after full employment of coping strategies. Starvation, death, destitution and extremely critical acute malnutrition levels are evident.
(For Famine Classification, an area needs to have extreme critical levels of acute malnutrition and mortality.)
Katastrophe/ Hungersnot
In den Haushalten herrscht ein extremer Mangel an Nahrungsmitteln und/oder anderen Grundbedürfnissen, selbst wenn alle Bewältigungsstrategien eingesetzt werden. Hunger, Tod, Elend und ein extrem kritisches Maß an akuter Unterernährung sind offensichtlich.
(Um als Hungersnot eingestuft zu werden, muss ein Gebiet ein extrem kritisches Niveau an akuter Unterernährung und Sterblichkeit aufweisen).
RUTF
Ready to use therapeutic foods
• For treatment of SAM/MAM without medical complications at the age of 6 - 59 months
• Oil-based with low water activity → microbiologically safe and can be kept for
months without refrigeration
• Safe and easy for home use
• Is ingested after breast milk
• Safe drinking water should be provided
• Well liked by children
• Can be produced locally
• A child being treated for severe acute malnutrition generally requires a total of 10–15 kg of RUTF, consumed over a period of six to eight weeks
Advantages and disadvantages
👍
• Ready to use, no cooling, water or kitchen needed
• Makes treatment outside the hospital possible
• Relatively long shelf life
• Well liked by a majority of children
👎
• Long-term effects not known
• Short-term effects: Diarrhea
• Food intolerances
• Taste predisposition to sweet, sugary, and fatty snacks
• Misuse: sharing with family members, treating MAM, selling for extra income
• High milk protein content makes it expensive
• Packaging waste
• Leftovers attract vermin
• Thirst after consumption
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